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발행물

2021년 9월 1일

전기화만으로는 범 글로벌 차원의 탄소 중립 목표 달성 역부족

글로벌 선급 및 인증기관 DNV(노르웨이 선급협회)가 ‘2021 에너지 전환 전망(Energy Transition Outlook 2021)’ 보고서를 발간하고, 지금 즉시 범 글로벌 차원에서 모든 전기 생산을 신재생 에너지 체제로 전환해도 2015년 파리에서 개최된 제21차 유엔 기후변화협약 당사국 총회(파리 협약)에서 결의된 2050년 탄소 중립 목표를 달성하기에는 턱없이 부족한 상황이라고 밝혔다.

  • Other sectors
2021년 8월 31일

DNV, ‘단계별 탈탄소화’ 모델로 해운업계 탄소 중립 방향성 제시

DNV는 ‘2050 해운 전망’ 보고서를 통해 선박 설계 단계에서의 탄소 리스크 관리, 연료의 기술·경제적 평가, 접근법 변화에 따른 선박 설계 등을 시스템화해 선주들에게 제공한다. 특히 ‘단계별 탈탄소화 모델’은 개별 선주들이 온실가스 감축 규제에 지속적으로 대응할 수 있는 방법을 제시하고 있다.

  • Maritime
2021년 1월 26일

DNV GL, 석유 및 가스(Oil & Gas)사업과 전력 및 재생에너지(Power & Renewable)사업을 하나의 사업부로 통합함으로써 본격적인 에너지 전환 시대 대비

2021년 1월 26일, Norway, Hovik – 보증 (assurance) 및 위험 관리 (risk management) 회사인 DNV GL은 현재의 “석유 및 가스” 그리고 “전력 및 재생 에너지” 사업을 “에너지 시스템”이라는 하나의 새로운 사업부로 통합할 예정입니다.

  • Corporate
2020년 9월 25일

해운업의 탈탄소화를 위해 연료 선택은 필수적인 결정

DNV GL 선급협회가 ‘2050 해운 전망 (Maritime Forecast 2050)’의 네 번째 에디션을 발표했다. ‘2050 해운 전망’ 의 목적은 해운 이해 관계자, 특히 선주로 하여금 업계의 기술, 규제 및 시장 불확실성을 탐색하고, 해상운송을 탈탄소화 경로로 설정하는 능력을 향상시킬 수 있도록 하는 데 있다. 이 보고서는 향후 선단(fleet) 구성, 에너지 사용, 연료 혼합 및 CO2 배출량을 2050년까지 예측하는 30개의 시나리오를 기반으로 한다. 보고서에는 16가지 다른 연료 유형과 10가지 연료 기술 시스템이 모델링 되어 있다.

  • Maritime
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2021년 8월 31일

DNV’s new ‘decarbonization stairway’ model helps shipowners navigate newbuild dilemmas

Today sees the launch of DNV, the world’s leading classification society’s latest Maritime Forecast to 2050, part of the Energy Transition Outlook (ETO) suite of reports. Conceived to help shipowners navigate the technologies and fuels needed to meet global greenhouse gas (GHG) targets, the report features an updated carbon risk management framework, including a new ‘decarbonization stairway’ model to help owners map a path to sustainability.

  • Maritime
2021년 7월 2일

New DNV Fuel Ready and Gas fuelled ammonia class notations provide maximum flexibility to tackle shipping’s carbon curve

DNV, the world’s leading classification society, has released the latest updates to its rules for ship classification, with a raft of new class notations designed to enable the maritime industry to tackle the decarbonization challenge. The new updates include “Fuel Ready”, a class notation that offers shipowners the option to prepare for a later conversion to multiple different alternative fuel options, and “Gas fuelled ammonia” for ammonia fuelled vessels, to stay ahead of shipping’s ever tightening carbon reduction requirements.

  • Maritime
2021년 1월 22일

DNV GL awards AIP to KSOE for wing sail propulsion system

DNV GL has awarded an Approval in Principle (AIP) to Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE) for a wing-sail auxiliary propulsion system for ships - the result of a joint research project between KSOE and SK Shipping. The virtual award ceremony recently took place in the presence of Hyunjoon Shin, Head of the Future Ship Research Department of KSOE, Haeyong Son, Vice President of SK Shipping, and Sung Ho Shin, Key Account Manager of DNV GL Korea.

  • Maritime
2020년 9월 22일

DNV GL: Fuel choice the essential decision as shipping charts a generational path to decarbonization

DNV GL – Maritime has released the fourth edition of its Maritime Forecast to 2050. The purpose of Maritime Forecast to 2050 is to enhance the ability of shipping stakeholders, especially shipowners, to navigate the technological, regulatory and market uncertainties in the industry, and set shipping on a pathway to decarbonization. It is based on a library of 30 scenarios which project future fleet composition, energy use, fuel mix, and CO2 emissions to 2050. Sixteen different fuel types and 10 fuel technology systems are modelled in the report.

  • Maritime
2020년 6월 17일

DNV GL’s My Care: Applying hospital-grade infection risk management to ships

Managing infection risk during the COVID-19 pandemic requires a new approach to disease control and prevention. My Care is DNV GL’s infection risk management approach that has been developed to assess, manage and mitigate infection risk in management systems, business processes and operations. My Care incorporates local regulations and guidelines – it can be applied to any vessel type, as well as terminals

  • Maritime
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